Algemene Voorwaarden BijMinderhoud 

Definities 

1.1. “BijMinderhoud” verwijst naar het bedrijf dat catering aan huis verzorgt en freelance diensten aanbiedt. 

1.2. “Klant” verwijst naar de persoon, organisatie die de cateringdiensten van BijMinderhoud inhuurt. 

1.3. “Freelancer” verwijst naar de individuele professional die door het Bedrijf wordt ingezet om de cateringdiensten te leveren. 

Boekingen en Betalingen 

2.1. Boekingen dienen schriftelijk voor het evenement te worden gemaakt en zijn onderhevig aan beschikbaarheid. 

2.2. Een schriftelijke goedkeuring is vereist om de boeking te bevestigen. 

2.3. Uiterlijk 7 dagen voorafgaand aan het evenement moet een aanbetaling van 60% van het verschuldigde bedrag overgemaakt zijn 

2.4. Het openstaande bedrag op de factuur moet uiterlijk 14 dagen na de geplande datum van de dienst worden betaald. 

2.5. Betalingen kunnen worden gedaan via bankoverschrijving. 

2.6. Eventuele incasso kosten en/of kosten voor geschillen worden door de klant, bij daadwerkelijke uitvoering geaccepteerd als haar kosten. 

2.7. Het bedrag op de offerte is een gericht bedrag, echter kunnen de kosten na het evenement hoger of lager zijn, BijMinderhoud heeft zich het recht om dit bedrag aan te passen met juiste onderbouwing. 

Lid 2.7. heeft vooral toepassing op de uren waarvan BijMinderhoud daadwerkelijk op locatie aanwezig is. Echter zijn hierdoor andere omstandigheden niet uitgesloten. 

Annuleringen en Terugbetalingen 

3.1. Annuleringen dienen schriftelijk te worden gemeld aan BijMinderhoud. 

3.2. Bij annuleringen meer dan 14 dagen vóór de geplande datum worden geen kosten in rekening gebracht, minus eventuele administratiekosten. 

3.3. Bij annuleringen binnen 14 dagen voor de geplande datum wordt 20% van het bedrag in rekening gebracht. 

3.4. Bij annulering binnen 7 dagen voor de geplande datum wordt de aanbetaling niet terugbetaald. 

Verantwoordelijkheden van de Klant 

4.1. De Klant dient alle benodigde vergunningen en toestemmingen te verkrijgen voor het evenement. 

4.2. De Klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van nauwkeurige informatie over dieetwensen en allergieën van de gasten. 

4.3. De klant is verantwoordelijk om aan zijn/haar betalingsverplichtingen te voldoen. 

4.4. BijMinderhoud dient voorts kosteloos gebruik te kunnen maken van alle op locatie van de wederpartij aanwezige en in verband met de uitvoering van de overeenkomst nodige zaken en voorzieningen, zoals gas, water, elektriciteit en sanitair. 

Verantwoordelijkheden van BijMinderhoud 

5.1. BijMinderhoud zal de afgesproken diensten leveren volgens de overeengekomen specificaties. 

5.2. BijMinderhoud zal zich houden aan de geldende voedselveiligheidsnormen en -richtlijnen. 

5.3. In het geval van onvoorziene omstandigheden zal het BijMinderhoud proactief contact opnemen met de Klant om passende oplossingen te vinden. 

Aansprakelijkheid 

6.1. BijMinderhoud is niet aansprakelijk voor enige schade, verlies of letsel veroorzaakt door het gedrag van de gasten van de Klant. 

6.2. De aansprakelijkheid van BijMinderhoud is beperkt tot het bedrag dat door de Klant is betaald voor de diensten. 

6.3. De klant is aansprakelijk voor schade, diefstal en het schoonhouden van gehuurde materialen. De kosten van het verwijderen of schoonmaken van vuil en etensresten of schade en diefstal zal aan de klant in rekening worden gebracht. 

Freelance Overeenkomst 

7.1. BijMinderhoud behoudt zich het recht voor om Freelancers in te huren om de diensten namens BijMinderhoud te leveren. 

7.2. Freelancers zijn zelfstandige professionals en niet in dienst van BijMinderhoud. Zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen belastingen en verzekeringen. 

7.3. BijMinderhoud zal ervoor zorgen dat Freelancers gekwalificeerd en geschikt zijn om de diensten te leveren. 

7.4. Tarieven zijn op maat en verschillend. Dit is afhankelijk van dag, periode en locatie. 

7.5. Voorafgaand aan de opdracht worden de tarieven en kosten besproken zodat u niet voor verrassingen komt te staan. 

7.6. Er wordt gewerkt met een standaard uurloon exclusief 21% BTW. Voor langere periodes of regelmatig werk worden eventuele prijs afspraken gemaakt. Voor meer informatie neem vrijblijvend contact op. 

7.7. Daarnaast worden standaard reiskosten per gereden kilometer in rekening gebracht (excl. 21% BTW). 

7.8. Bij afzegging vanuit de opdrachtgever binnen 24 uur van de afgesproken starttijd, wordt 2 keer het uurloon in rekening gebracht. 

7.9. U betaald enkel de daadwerkelijk gewerkte uren. Met uitzondering van lid 7.8. 

Toepasselijk Recht 

8.1. Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing. 

Door akkoord te gaan met de offerte, stemt de Klant ermee in gebonden te zijn aan de bepalingen en voorwaarden zoals hierboven uiteengezet. 

BijMinderhoud Catering & Dinerservice 

Bergen op Zoom 

05-05-2024